Downloads & reglementen

Het schoolondersteuningsplan (SOP)

Bekijk hier het sop

Overgang naar het volgende leerjaar

Wanneer gaat mijn kind over in de onder- en de bovenbouw? Kijk hier voor de Overgangsnormering

Anti-pestprotocol en protocol sociale media

Op mycollege wordt pestgedrag niet geaccepteerd. Pestgedrag wordt aangepakt via ons anti-pestprotocol. De anti-pestcoördinator op mycollege is dhr. R. Bal. Hij monitort de sociale veiligheid op school en levert een actieve bijdrage aan initiatieven om deze te verbeteren. Zijn rol wordt verder beschreven in het antipestprotocol. Ook is er een protocol hoe we omgaan met sociale media.

Kledingvoorschrift op mycollege

Kledingvoorschrift

Medicijngebruik en medisch handelen

  • Paracetamol wordt niet verstrekt op school. Leerlingen zijn natuurlijk wel vrij zelf paracetamol mee te nemen.
  • Voor leerlingen met medische aandoeningen als diabetes en allergieën wordt een apart protocol opgesteld die ondertekend wordt door ouders. BHV-ers zullen de handelingen die uitgevoerd moeten worden op zich nemen. De protocollen worden per mail gedeeld, in Magister geregistreerd en worden op de bekende plekken in school gehangen: administratie, receptie en personeelskamer.
  • Voor leerlingen die extra medicatie (meestal methylfenidaat) op school moeten hebben liggen omdat de inname soms vergeten wordt, zal ook een overeenkomst opgesteld worden die ondertekend moet worden door ouders en leerling. Medicatie wordt bewaard op het kantoor van de teamleiders. Er wordt elke keer als een leerling medicatie komt halen een aantekening gemaakt zodat er goed in de gaten gehouden kan worden hoe vaak een leerling medicatie komt halen.  

Het uitgebreide protocol medicijngebruik en medisch handelen van de Galilei scholengroep

AVG

AVG staat voor algemene verordening gegevensbescherming, een wet die enige tijd geleden van kracht is gegaan. De AVG heeft onweerlegbaar zijn invloed op de organisatie van de school. mycollege maakt deel uit van onderwijsgroep Galilei. Vanwege de specifieke regelgeving heeft Onderwijsgroep Galilei hiervoor externe hulp ingeschakeld van adviesbureau Privaty, dat de scholen op het gebied van gegevensbescherming adviseert en begeleidt.

Heeft u vragen, opmerkingen of klachten op het gebied van de AVG, dan kunt u contact opnemen met:

dhr. D. Dubois: d.dubois@privaty.nl.

Klachtenregeling

Als ouder/verzorger kunt u ontevreden zijn over bepaalde zaken op school. We gaan er vanuit dat we de meeste klachten in onderling overleg kunnen oplossen. We nodigen u van harte uit bij ontevredenheid, de leerkracht en de schoolleiding aan te spreken.

Als u er met de leerkracht en de schoolleiding niet uitkomt en de klacht naar uw mening niet naar behoren is opgelost, dan kunt u deze voorleggen aan het schoolbestuur of een klacht indienen bij de klachtencommissie.

Voor de klachtencommissie kunt u contact opnemen met de bestuurder van Onderwijsgroep Galilei, mevrouw J.J. Bouw.

Bezoekadres:
Stichting Onderwijsgroep Galilei
Hossenbosdijk 14 - 16
3232 PX Brielle

Postadres:
Stichting Onderwijsgroep Galilei
Postbus 5
3230 AA Brielle
Telefoon: 0181-650955

Klachten ongewenst gedrag
Bij klachten over ongewenst gedrag op school, zoals: pesten, ongewenste intimiteiten, discriminatie, agressie en geweld, kunnen ouders/verzorgers en kinderen een beroep doen op de ondersteuning door de vertrouwenspersoon op school. De vertrouwenspersoon luistert naar u en geeft informatie over mogelijke vervolgstappen.

Contactgegevens vertrouwenspersoon
Mw. C. Schrijver, 0181 – 622033,  c.schrijver@my-college.nl

Dhr. A. Nelemans, 0181 – 622033, a.nelemans@my-college.nl

Vertrouwensinspecteur
Voor een onafhankelijk advies in geval van een klacht, kunt u ook contact opnemen met een van de vertrouwensinspecteurs van de Onderwijsinspectie via telefoonnummer 0900-111 3111 (lokaal tarief) op weekdagen van 8.00 uur tot 17.00 uur.

Onafhankelijk onderzoek
Klachten over ongewenst gedrag, die door de school naar uw beleving onvoldoende is opgelost, kunt u voorleggen aan de klachtencommissie. De vertrouwenspersoon kan u in het klachttraject begeleiden.

Meldpunt seksueel geweld
Bij klachten van ouders/verzorgers en leerlingen over de schoolsituatie, waarbij mogelijk sprake is van ontucht, aanranding of een ander zedendelict door een schoolmedewerker jegens een minderjarige leerling, is de school wettelijk verplicht het bevoegd gezag te informeren. Vervolgens is het bevoegd gezag verplicht aangifte te doen bij politie/justitie.

Overige klachten
Het kan gebeuren dat een leerling of een ouder/verzorger een klacht heeft over bijvoorbeeld de begeleiding op school of over de totstandkoming van een rapportgegeven. In de meeste gevallen wordt een dergelijk probleem door de betrokkenen zelf opgelost. Maar wat als dat niet tot tevredenheid van de partijen gebeurt? Of als de situatie er zich niet toe leent om rechtstreeks contact op te nemen met de desbetreffende persoon? Dan staan de volgende mogelijkheden open:

Klachtrecht bij de schoolleiding

  1. Als een leerling of ouder/verzorger een klacht heeft over een handeling van een medeleerling of een personeelslid dan wel beslissing van een personeelslid, kan deze klacht mondeling dan wel schriftelijk ingediend worden bij de schoolleiding.
  2. Mondelinge klachten worden vervolgens informeel en snel afgehandeld.
  3. Schriftelijke klachten worden geregistreerd en eveneens zo snel mogelijk, in opzet binnen drie schoolweken, afgehandeld.
  4. Een klacht die niet naar tevredenheid van de klager is afgehandeld, kan voorgelegd worden aan het bestuur en vervolgens, zo nodig, aan de landelijke klachtencommissie. Het bestuur vermeldt bij de afhandeling van de klacht de procedure met betrekking tot de landelijke klachtencommissie.

Mailen
info@my-college.nl
Bellen
0181 - 622033
Bereikbaarheid
maandag t/m vrijdag
van 8.00 tot 16.30 uur
Nog vragen?
Neem contact op!
Verzenden
Formulier verzonden!
We hebben het formulier in goede orde ontvangen. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Oeps! Er ging iets mis, probeer het later opnieuw.