Oorsprong in Zweden
Kunskapsskolan vindt zijn oorsprong in Zweden. Eind jaren '90 ontwikkelden Birgitta Eriksson en Torbjorn Bindekrans een nieuwe vorm van onderwijs. Later is hier het Kunskapsskolan model voor gepersonaliseerd onderwijs uit ontstaan.
In 2000 worden in Zweden de eerste Kunskapsskolan scholen geopend. Met de leerling in het centrum van het leerproces, op basis van persoonlijke doelen, persoonlijke coaching en persoonlijke leerstrategieën voor elk individu. En als doel een generatie op te leiden die voor Zweden in de 21e eeuw het verschil kan maken.
Bekijk het filmpje waarin Torbjorn Bindekrans meer vertelt over het ontstaan van Kunskapsskolan in Zweden.

In 2014 start Kunskapsskolan Nederland. Gedreven door de ambitie om gepersonaliseerd onderwijs in Nederland betaalbaar, uitvoerbaar en behapbaar in te voeren. Niet door eigen scholen te stichten, maar door bestaande scholen te helpen hun eigen ambitie te realiseren.
Bekijk hier de website van: Kunskapsskolan Nederland
In 2019 ontstaan de eerste Kunskapsskolan Partnerscholen. Zij kiezen ervoor om samen te werken aan onderwijskwaliteit volgens het kwaliteitsmodel van het KED-programma. Elke school implementeert dit in zijn school en context. In 2023 is ook mycollege aangesloten bij de internationale community van Kunskapsskolan partnerscholen.
Kunskapsskolan Community Een community van bestuurders, schoolleiders en leraren van Partnerscholen en scholen die werken aan de invoering van gepersonaliseerd onderwijs op basis van het KED-programma. Met als doel om als partners samen te werken, samen te leren en samen te delen. En zo het Kunskapsskolan onderwijs, geïnspireerd door de principes van het KED-programma, op de betrokken scholen te verbreden, te verdiepen en te verankeren. Vanuit de gedachte: als je niet kunt delen, kun je ook niet vermenigvuldigen.

van 8.00 tot 16.30 uur
Neem contact op!